|
Ovládanie hry
Ovládanie hry je v prípade PC verzie
bez zmien v štandardnej verzii bez úpravy ovládania na
vlastné tlačidlá nasledovné. Využívate pri ňom klávesnicu a
klasickú jazdu pomocou WASD, kde okolité tlačidlá poskytujú
ďalšie funkcie, ako prepínanie pohonu, diferenciál, pohľad
vpred/zozadu, či mapa.
Dokonca je možné pri niektorých
druhoch činností a prvkov preskakovať čas. Pozor, čas sa
nedá preskakovať vždy a aj v prípade preskočenia je nutné
počítať so stratou časti paliva.
-
Ak chcete prepnúť zobrazenie
kamery, stlačte jednotku nad WASD (alebo kliknite ľavým
tlačidlom myši + pohnite myšou).
-
Stlačením medzerníka použite
parkovaciu brzdu, pomocou písmena H môžete prepínať
svetlomety.
-
F1 v hornom rade na klávesnici
aktivuje mapu, v ktorej je možný náhľad na všetky
garáže, čerpacie stanice a miesta, vôbec prechody, vodné
plochy a kompas.
-
Q je zámka diferenciálu. Ten má za
úlohu zaistiť, aby sa kolesá točili všetky rovnakou
rýchlosťou. Jeho význam pochopíte pomerne rýchlo pri
rýchlej jazde po tvrdšom povrchu, keď s vami bude hádzať
len preto, že ľavé koleso šlo inou rýchlosťou, ako
pravé. Prepínanie diferenciálu má význam pri prechádzaní
v nerovnom teréne, kde je na škodu, aby sa všetky kolesá
pohybovali rovnako rýchlo, aj tie, ktoré nie sú celkom
zosadnuté na zemi. Zapnutý diferenciál zvyšuje spotrebu
paliva. Počas simulácie sa diferenciál zapnúť nedá.
-
E je prepínačom pohonu všetkých
kolies. V prípade ich aktivácie sa zvyšuje spotreba
paliva, a preto je dobré premýšľať, kedy je vhodné
použiť 4x4 či vyšší pohon a kedy nie. Využijete ho v
prípade zapadnutia, ak sú kolesá s pohonom v problémoch
a záchranou môžu byť dovtedy voľné kolesá, do ktorých
keď dáte pohon, môžu byť rozhodujúce na vytiahnutie
vozidla aj bez potreby navijakov.
-
R je tlačidlo aktivujúce riadiacu
páku. V prípade ovládania na notebooku však nie je
vyriešené príliš dobre, keďže prepínanie rýchlostí z
jedna na dva vám skočí na tri aj viac a vyhodenie
rýchlosti, či zastavením vozidla, si docielite pri
pokuse naštartovať akurát zlyhanie motora. Riadiaca páka
sa prepína pomocou držania R a pohybom myši, v dolnom
rohu. Taktiež je to možné pomocou kliknutia na biely
koniec páky, čo je však ešte viac nemotorné. Osobne by
som uvítal iné riešenie pre prepínanie rýchlosti,
napríklad na numerickej klávesnici a akúkoľvek vlastnú
nutnosť pohybu presne podľa výrezov pre jednotlivé
stupne by som oželel.
-
F - po aplikovaní navijaku môžete
pomocou F natáčať
navijak.
|
|
|
|